ALLMÄNNA VILLKOR OCH INFO
Vi tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
INTEGRITETSPOLICY
Genom att använda Bloodline.se går du med på vår integritetspolicy. Vi använder cookies för att göra så att hemsidan fungerande samt hjälper dig att hitta rätt. Vi följer också allt vad GDPR innebär och kommer aldrig sälja dina uppgifter till någon.
LEVERANTÖRER
Inom Sverige skickar vi alla paket med PostNord. Du får mail eller SMS när ditt paket är framme.
LEVERANSTID
Vi skickar produkten inom 4-7 arbetsdagar.
AVI/KOLLI-ID
Så fort din order har lämnat oss får du ett kolli-ID både på mail och SMS. Med detta kolli-ID kan du spåra och hämta ut ditt paket.
ORDERBEKRÄFTELSE
Efter du skickat din order får du en automatisk orderbekräftelse till den emailadress du uppgett i din beställning. Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse så kolla i din skräpmail.
RETURER
Det viktigaste för oss är att du är nöjd med ditt köp på Bloodline. Vi följer Distansköplagen (konsumentköplagen för handel på internet) och du har 14 dagar på dig att returnera en produkt från det att du har mottagit ditt paket. Detta gäller även på reaprodukter. Varan du returnerar ska inkludera eventuell förpackning och vara helt oanvänd med alla lappar/labels är kvar. Vi återbetalar inte produkter som kommit till oss som retur/byte och skadats p.g.a. att de packats eller hanterats oansvarigt. Tänk på att inte tejpa eller sätta returlappen direkt på skokartongen (det bästa är om du använder emballaget som produkten levererades i). Tänk också på att varan du returnerar måste vara hel och ren i nyskick. Är så inte fallet godkänner vi inte din retur och varan skickas tillbaka till dig. Vi kontrollerar alla returer som inkommer till oss noga och handläggningstiden kan därför variera något men är vanligtvis omkring 1-14 dagar från det att vi mottagit din retur.
SÅ HÄR GENOMFÖR DU EN RETUR/BYTE:
-
Maila info@bloodlinewear.se och berätta att du vill returnera eller byta ditt paket. Vid byte ska du även skriva vilken storlek du vill byta till. Efter det får du ett mail från postnord med information om hur du genomför returen.Du kommer att få en QR-kod som du visar upp för detta lokola Postnord ombud. När du packar varan, tejpa aldrig direkt på varans förpackning.
-
Lämna in din retur på ditt lokala PostNord ombud. Du behöver inte betala något, men behåll kvittot från PostNord som referens på att du lämnat in ditt paket.
-
När vi fått tillbaka din retur återbetalar vi dig för din order. Vi tar alltid ut en returfrakt på 59 kr, som dras på din återbetalning.
VAD HÄNDER MED MIN KLARNA BETALNING/FAKTURA VID EN RETUR?
-
Har du valt Klarna faktura som betalningssätt är det viktigt att du vid ett en retur betalar fakturan i tid, för att inte få några påminnelseavgifter. Detta gör du enkelt via Mitt Klarna. När vi hanterat din retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto via Klarna per automatik. Har du betalt med kort genom Klarna återbetalas pengarna även här via Klarna.
VAD HÄNDER MED MIN KLARNA FAKTURA/BETALNING OM JAG RETURNERAR BARA EN DEL AV MIN ORDER?
-
Om du vill returnera en del av din beställning så uppdaterar vi din faktura/betalning via Klarna. Detta sker när vi hanterar din retur, och om det finns något kvar att betala så kan du se detta på din uppdaterade faktura på Mitt Klarna. Har du betalt med kort genom Klarna återbetalas pengarna även här via Klarna.
REKLAMATIONER
Vi kontrollerar alla produkter innan vi skickar iväg dem till dig. Skulle det mot förmodan vara något fel på produkten får du självklart kostnadsfritt byta ut varan. Skicka ett mail till info@bloodlinewear.se där du beskriver felet, samt skriv "Reklamation + ditt ordernummer" i ämnesraden på mailet ifall din vara är köpt online. Har du möjligheten att maila ett foto på felet påskyndar detta processen. Vi måste alltid godkänna att ett ärende kan startas innan du skickar tillbaka varan till oss. Om vi godkänt, skicka din vara till Bloodline Clothing AB, Intagsgatan 12E, 41651 Göteborg. Märk paketet med "Reklamation".Notera att vi alltid reserverar minst 14 dagar för en reklamationsprocess, men att detta är en väntetid som ofta varierar. Vi vill förtydliga att en reklamation endast godkänns ifall felet härstammar från ett fabrikationsfel, inte ifall felet orsakats på grund av slitage eller ifall varan visar tecken på oförsiktig användning.
RESERVATION
Det är mänskligt att fela. Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll på webbsidan.
SÄKERHET
Det är säkert att handla hos oss. Personuppgifter och kortnummer behandlas av SSL och krypterade, vilket innebär att all information blir oläslig för utomstående. Vi respekterar din integritet och dina personuppgifter hanteras på krypterade servrar enligt lagstadgar för 2018. Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
FORCE MAJEURE
Händelser som naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, krig, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och snarlika händelser utanför vår kontroll, som ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Bloodline har rättighet att avbryta ingångna avtal.
ÖVRIGA FRÅGOR
Har du frågor som du inte lyckats få svar på här så tveka inte att maila oss på info@bloodlinewear.se